Kas, tämmöinen kasa tavaraa ilmestyi autotallin pöydälle:

2107312.jpg

Ja kuinkas kaikki kävikään? Koko juttu oli kyllä vähän niin kuin sattumien summa. Perjantai-iltana kävin Nukkekotielämä -ryhmän keskustelupalstalla, josta bongasin yhdestä kirjoituksesta mielenkiintoisen talopaketin, jota on myytävänä HongKong tavarataloissa. Täällä meillä päinhän näitä halpahalleja ei ole, mutta olimme juuri lauantaiaamuna lähdössä Anttolanhoviin Mikkelin lähelle. Ja koska minulla oli koko lauantaipäivä aikaa, niin ei kun suunnistin Mikkeliin ihan vain pikkuisen HongKongiin taloa katsomaan.

Se oli sitten aivan pakko ostaa, kun se oli ihan oikeasti tosi edullinen! Olen pikkuhiljaa tehnyt Tavisten taloa, eli vanhaa Mobiliaa. Se ei kuitenkaan ole jotenkin innostanut ja olen jo jonkin aikaa miettinyt, että Taviksille pitäisi kuitenkin tehdä jokin toinen talo. No, se tulee nyt sitten tästä. Tämän talon mittakaava on nimittäin semmoinen, että se vaikuttaa oikein täydelliseltä Taviksille. Vanhan Tavisten Mobilian voin sitten vaikka myydä, jos jotakuta kiinnostaa.

Toistaiseksi olen vain hypistellyt talon osia. Siinä on neljä huonetta ja ullakkokerros sekä lisäksi erillinen siipiosa, jossa on yksi huone ja sen päällä terassi. Joulun tienoilla minulla on lomaa, silloin viimeistään varmaan ehdin kokoamispuuhiin.