Minä, joka en virkkaa, olen virkannut!!! Viimeiset neljä päivää ovat olleet aika vauhdikkaat. Torstaina menin Tampereelle, jossa minulla oli päivällä työjuttu. Jäin yöksi Tampereelle ja illalla hotellissa minulle jäi aikaa, jonka siis käytin virkkaamiseen. En ole kyseistä hommaa tehnyt sitten alakoulun pannulappuväkerrysten, mutta kyllä ne silmukat näemmä toisissaan kiinni pysyivät. Tein Loviisalle hartiahuivin, sillä hän jättää kahvilan yläkerrassa olevan kangaskaupan ja ompelimon joulukuuksi ja siirtyy Kukkakioskiin myyjättäreksi Nukkekotikerhomme näyttelyn ajaksi.

1069705.jpg

Ehdin piipahtaa myös Nukkelassa, josta mukaan tuli pieni pesuvati (pakko ostaa, kun oli niin nätti!), silitysrauta ja kaksi minikokoista joulukalenteria. Toinen on lahjaksi.

1069724.jpg

Perjantai oli minulla sitten vapaapäivä, jonka vietin kädentaitomessuilla. En ole ennen ollut ja tosi isot messut siellä sitten olikin. Katsomista ja ideoita oli roppakaupalla. Olen pitkään himoinnut minisilitysrautaa, koska tavallisella raudalla ei tee mitään pieniä nukevaatteita ommeltaessa. No, nyt sen sain. En ole kyllä vielä ehtinyt testata, mutta toivottavasti on hyvä:

1069715.jpg

Lisäksi tein muutamia muita miniaskarteluostoksia. Tuo kikkaravilla on nukenhiuksia varten:

1069712.jpg

Näiden miniostosten lisäksi ostin paksuhkoa villalankaa ja siihen sopivan koukun. Koska tuo Loviisan hartiahuivi onnistui niin hyvin, päätin virkata sellaisen myös itselleni! Olenkin jo varsin hyvällä mallilla, koska olen suhannut tässä ristiin rastiin valtakuntaa pitkin viikonloppua. Aloitin työn paluumatkalla Tampereelta perjantai-iltana. Sen jälkeen koukku heilui eilen aamulla menomatkan Joensuuhun, jossa vietimme perheen kanssa eilisen päivän ja tämän aamun. Virkkaaminen jatkui sitten paluumatkalla tänään.

Aika ruuhkaista on tämä elämä nyt. Haluttaisi aivan hirveästi vetäytyä verstaaseen oikein kunnolla tekemään minejä, mutta ei nyt vain ehdi! 1:1 remppa vie myös aikaa. Tänään sain vihdoinkin päätökseen makkarin vanhojen tapettien irrottelun. Kohta pari viikkoa olen sitä tässä kaiken muun hulinan keskellä tehnyt. Aika työlästä on kipsilevyseinästä tapetteja irti liotella, mutta päätin heti aluksi, että pohjahommat tehdään kunnolla eikä uusia tapetteja vedetä entisten päälle.